Segítség

Gyakran Ismételt Kérdések

Mi az e-SZÁMLA?
e-SZÁMLA szolgáltatás igénylése - Regisztráció
e-SZÁMLA fizetési módok
e-SZÁMLA – Szükséges programok
e-SZÁMLA - Kapcsolat

Mi az e-SZÁMLA?

Az e-SZÁMLA (elektronikus számla):
• A papír alapú számlával teljes mértékben egyenértékű.
• Formátuma is megegyezik az Ön által eddig papír formátumban kapott számlával.
• Kiállítása elektronikus úton történik, PDF formátumban.
• E-mailben, az Ön által megadott e-mail címre juttatjuk el Önhöz.

Milyen formátumban kapom az e-SZÁMLÁt?
Felhívjuk továbbá figyelmét arra, hogy a regisztrációját követően a továbbiakban NEM KAP PAPÍR ALAPÚ SZÁMLÁT, számláit a jövőben csak elektronikusan továbbítjuk Önnek PDF formátumban.

Hogyan kapom meg az e-SZÁMLÁ-t?
e-SZÁMLÁját a regisztrációja során megadott e-mail címére elektronikusan (az eddigiektől eltérően már nem postai úton) továbbítjuk Önnek.

Ki veheti igénybe az e-számla szolgáltatást?
e-SZÁMLA szolgáltatásunkat igénybe veheti a XIII. Kerületi Önkormányzat minden lakossági ügyfele, vállalkozások és non-profit szervezetek, aki regisztrációs eljárás keretében nyilatkozik az e-számla befogadásáról és megadja e-mail címét, melyen a számlázással és számlafizetéssel kapcsolatos kommunikációt bonyolítjuk. A felhasználási feltételek ide kattintva letölthető.

Mik az e-SZÁMLA szolgáltatás igénybevételének feltételei?
A felhasználási feltételek ide kattintva letölthető.

Kinyomtathatom az e-SZÁMLÁmat?
E-mail címére általunk továbbított e-SZÁMLÁját kinyomtathatja, saját célra papír alapon is tárolhatja. Ellenben az elektronikus számla, mely elektronikus aláírással és időbélyeggel van ellátva CSAK ELEKTRONIKUS ADAT FORMÁJÁBAN HITELES.

Hogyan őrizhetem meg a számláimat?
Helytakarékos, mivel nincs több papír, elektronikus számláit online tárolhatja. Nem kell a számlák papír formátumát, illetve a csekkek igazolószelvényét őrizgetnie, mindezek elektronikus dokumentumként elmenthetők. Díjszámláit az e-mailjei között bármikor visszakeresheti, megtekintheti, e-mail rendszeréből letöltheti.

Még nem kaptam e-SZÁMLÁt, miért nem küldtek?
Minden hónapban legkésőbb 5-én az aktuális díjszámla elektronikus kiküldése megtörténik, szíveskedjen az e-szamla@kozszolgaltato.bp13.hu e-mail címen érdeklődni, hogy miért nem kapta meg, kérheti e-SZÁMLÁja ismételt elektronikus megküldését a kollégánkkal való adategyeztetést követően, továbbá lehetősége van csoportos beszedési megbízással, honlapunkon és a pénztárban ügyfélfogadási időben egyaránt kiegyenlíteni az elmaradást. A gyorsabb és pontosabb ügyintézés érdekében levelében kérjük, adja meg a legutóbbi, általunk kiállított díjszámlája sorszámát.

Mennyibe kerül az e-SZÁMLA szolgáltatás igénybevétele?
A szolgáltatás igénybevétele, és a honlapunkon történő regisztráció térítésmentes.

Mikor kapom meg az e-SZÁMLÁmat?
Sikeres regisztrációt követően minden hónapban legkésőbb 5-én kiállítjuk az aktuális díjszámláját, az e-SZÁMLÁi a kiállításukat és elküldésüket követően azonnal az Ön rendelkezésére állnak, befizetéshez se kell sorba állnia.

Milyen előnyökkel jár?
• Gyors: Számláját azonnal megkapja, befizetéshez se kell sorba állnia.
• Egyszerű: Pár kattintással regisztrálhat.
• Ingyenes: Az áttérés ingyenes, az Ön számára nem jár költséggel.
• Kényelmes: Otthonában megtekintheti számláját, és kiegyenlítheti díjszámláját.
• Helytakarékos: Nincs több papír, elektronikus számláit online tárolhatja.
• Zöld: A papírfelhasználás csökkenésével óvjuk a környezetünket.
• Nyerhet is! : Az új regisztrálók ajándéksorsoláson vesznek részt.

Be kell mennem az ügyfélszolgálatra az e-SZÁMLA szolgáltatást igényléséhez?
Kényelmesen, akár otthonában is kezdeményezheti az e-SZÁMLA szolgáltatás igénybevételét. Mindehhez elegendő felkeresnie honlapunkat az e-szamla.kozszolgaltato.bp13.hu elérhetőségen, majd kitöltenie az megjelenő adatlapot. Ugyanakkor regisztrációs igényét jelezheti személyesen ügyfélszolgálatunkon (1131 Budapest, Béke utca 65.), ahol egy rövid nyomtatvány kitöltését követően kollégánk 3 munkanapon belül visszajelzést küld Önnek az adatai adatbázisunkba rögzítéséről.

Regisztrálás, számla befogadás igényel komolyabb számítógépes tudást?
Az elektronikus számlák befogadása rendkívül egyszerű, nem igényel magas számítógépes tudást, a számlákat egyszerű PDF formátumban küldjük.

Megbízható az e-SZÁMLA szolgáltatás igénybevétele?
Biztonságos módon jut hozzá számláihoz, melyet csak az Ön által megadott e-mail címre küldünk ki, más csak az Ön engedélyével férhet hozzá.

e-SZÁMLÁT kapok, de a továbbiakban nem venném igénybe a szolgáltatást, van rá lehetőségem?
Igen.
Ön jogosult a számlakiállítás módját megváltoztatni, naptári évenként egyszer. Kérjük, vegye fel a kapcsolatot kollégánkkal az e-szamla@kozszolgaltato.bp13.hu e-mail címen.
(Gyorsabb és pontosabb ügyintézés érdekében a levelében kérjük, adja meg egy általunk kiállított díjszámlájának számlasorszámát.)


e-SZÁMLA szolgáltatás igénylése - Regisztráció

Hogyan tudok E-számlát igényelni?
Honlapunkon, az e-szamla.kozszolgaltato.bp13.hu elérhetőségen tud regisztrálni.
Itt töltheti ki a megjelenő adatlapot (az adatlap kitöltéséhez kérjük, készítse elő egy már befizetett számláját, melyről a számla sorszámát referenciaadatként kell megadnia).
A gyors regisztrációt követően Ön már a következő esedékes díjszámláját otthonról, kényelmesen, interneten keresztül megtekintheti, kifizetheti, lényegesen lerövidítve ezzel az ügyintézésre szánt időt.

Hogyan tudok regisztrálni?
Keresse fel honlapunkat az e-szamla.kozszolgaltato.bp13.hu elérhetőségen, vagy a lépjen fel a Közszolgáltató Zrt. honlapjára (www.kozszolgaltato.bp13.hu), majd kattintson a honlap jobb oldalán látható e-SZÁMLA menüpontra.
Töltse ki a megjelenő adatlapot (az adatlap kitöltéséhez kérjük, készítse elő egy már befizetett számláját, melyről a számla sorszámát referenciaadatként kell megadnia).
A regisztráció célja annak az e-mail címnek a rögzítése, amelyre a számlát kéri, egyben nyilatkozik arról, hogy fogadja a Közszolgáltató Zrt. által elektronikusan előállított számlát.
Az e-mail cím rögzítését követően küldünk egy próba levelet, a kapcsolat ellenőrzése céljából, ahol a megjelölt linkre kattintva megerősíti regisztrációját.

Sok időbe telik a regisztráció?
Egyszerűen, pár kattintással regisztrálhat, mindehhez keresse fel honlapunkat az e-szamla.kozszolgaltato.bp13.hu elérhetőségen, majd töltse ki a megjelenő adatlapot, mindez pár percet vesz csak igénybe.

Mit vállalok a gomb gomb lenyomásával?
A felhasználási feltételek ide kattintva megtekinthető, letölthető.

Ki veheti igénybe az e-SZÁMLA szolgáltatást?
e-SZÁMLA szolgáltatásunkat igénybe veheti minden lakossági ügyfelünk, vállalkozások és non-profit szervezetek, akik regisztrációs eljárás keretében nyilatkoznak az e-számla befogadásáról és megadják az e-mail címüket, melyen a számlázással és számlafizetéssel kapcsolatos kommunikációt bonyolítjuk.

Csak online tudok regisztrálni?
Regisztrációs igényét jelezheti személyesen ügyfélszolgálatunkon (1131 Budapest, Béke utca 65.), ahol egy rövid nyomtatvány kitöltését követően kollégánk 3 munkanapon belül visszajelzést küld Önnek az adatai adatbázisunkba rögzítéséről. Amennyiben a visszajelzést 3 munkanapon belül nem kapja meg kérjük, jelezze az e-szamla@kozszolgaltato.bp13.hu e-mail címen. A gyorsabb és pontosabb ügyintézés érdekében levelében kérjük, adja meg a legutóbbi, általunk kiállított díjszámlája sorszámát.

Mennyibe kerül az e-SZÁMLA szolgáltatás igénybevétele, regisztráció?
A szolgáltatás igénybevétele, és a honlapunkon történő regisztráció térítésmentes.

Mire van szükségem e-SZÁMLA igényléshez?
• Számla számla: Egy általunk Önnek kiküldött számla sorszáma.
• E-mail cím: Az Ön e-mail címe, melyre elektronikus úton a számláját kéri megküldeni.

Nem tudom, hol találom a számlámon a számla sorszámát?
A számla sorszáma egy három tagból álló számsor. Mely sorszámot egy általunk Önnek kiküldött számláján, az alábbi ábra szerint:
szla

Regisztrációmat követően nem kaptam meg a próba levelet a regisztráció aktiválásáról, ahol véglegesíteni tudom a regisztrációt, mit tegyek?
Kérjük, ellenőrizze SPAM mappáját is. Amennyiben nincs a levélszemetek között sem, ismételje meg a regisztrációját, figyelve e-mail címe pontos és helyes megadására. Ha ezt követően se kap próbalevelet kérjük, írjon az e-szamla@kozszolgaltato.bp13.hu címünkre, adatai megadásával, vagy regisztráljon személyesen ügyfélszolgálatunkon.

Aktiváltam a regisztrációmat, de még nem kaptam visszajelzést a sikeres regisztrációról, mit tegyek?
Regisztrációja aktiválását követően kollégánk 3 munkanapon belül visszajelzést küld Önnek az adatai adatbázisunkba rögzítéséről.
Amennyiben a visszajelzést 3 munkanapon belül nem kapja meg kérjük, jelezze az e-szamla@kozszolgaltato.bp13.hu e-mail címen. A gyorsabb és pontosabb ügyintézés érdekében levelében kérjük, adja meg a legutóbbi, általunk kiállított díjszámlája sorszámát.

Regisztrációs igényemet követően mikor kapok e-SZÁMLÁT?
Regisztrációja aktiválását követően kollégánk 3 munkanapon belül visszajelzést küld Önnek az adatai adatbázisunkba rögzítéséről. Ekkor tekinthető sikeresnek a regisztráció. A visszajelzés után esedékes díjszámláját már elektronikus formátumban továbbítjuk Önnek.

Nem kaptam meg esedékes díjszámlámat, mit tegyek?
Kérjük, jelezze a problémát kollégánknál az e-szamla@kozszolgaltato.bp13.hu e-mail címen. A gyorsabb és pontosabb ügyintézés érdekében levelében kérjük, adja meg a legutóbbi, általunk kiállított díjszámlája sorszámát.

Ugyanazzal az e-mail címmel regisztrálhatok családtagomnak, ismerősömnek is?
Igen.
Több, különböző partnerhez tartozhat ugyanaz az e-mail cím, amennyiben egy e-mail fiókban szeretnék kezelni a számláikat.

Több, élő szerződésem is van Önökkel, minden szerződésemhez külön kell regisztrálnom a szolgáltatás igénybevételéhez?
Nem.
Elég csak egyszer regisztrálnia, és a sikeres regisztrációt követően minden meglévő szerződéséhez kapcsolódó számlát elektronikusan juttatunk el Önhöz.
Csoportos beszedési megbízás (fizetési mód) választása esetén viszont amennyiben több, aktív szerződése is van, minden szerződésre külön felhatalmazást kérünk kiállítani.


e-SZÁMLA fizetési módok

Hogyan fizethetek?
Ön továbbra is több fizetési mód közül választhat:
• Csoportos beszedési megbízás
• Online bankkártyás fizetés
• Egyedi banki átutalás
• Személyesen ügyfélszolgálatunkon

Mit jelent a csoportos beszedési megbízás?
Csoportos beszedési megbízás esetén Ön felhatalmazást ad arra, hogy bankszámlájáról a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. kezdeményezze a számla kiegyenlítését, másrészt engedélyt ad számlavezető bankjának arra, hogy ezt lehetővé tegye.

Milyen előnyökkel szolgál számomra a csoportos beszedési megbízás?
A díjak levonása minden hónapban automatikusan megtörténik.
Nincs sorban állás a postán, ügyfélszolgálatunkon.
Limitösszeg megadásával kontrollálhatja a kifizetéseket.
Önnek nem kell mást tennie, csupán egy rövid nyomtatványt egyszer kitölteni.
Kizárólag egyszeri ügyintézéssel folyamatos megoldást nyújt díjszámlája kiegyenlítésére.

Csoportos megbízást szeretnék adni a banknak, mi a teendőm?
Csoportos beszedési megbízás teljesítéséhez ki kell töltenie egy felhatalmazást.
Amennyiben a felhatalmazást a saját bankjánál kezdeményezte, amikor a bankja elfogadta a megbízást Önnek jeleznie kell felénk és meg kell adnia a saját bankszámlaszámát, amire a terhelést a bank felé megküldjük.

Csoportos megbízást szeretnék adni a banknak, mi a szerződő fél (vagy szerződés) azonosítója a kedvezményezettnél?
Egy általunk küldött díjszámlát szíveskedjen előkészíteni és a számlán feltüntetett szerződésszámot kell megadnia azonosítóként.
Amennyiben több, aktív szerződése is van, minden szerződésre külön felhatalmazást kérünk kiállítani.

Fizethetek-e online, bankkártyával?
Igen, online az e-befizetes.kozszolgaltato.bp13.hu/ oldalon keresztül fizethet bankkártyával.

Mit jelent az online bankkártyás fizetés?
Fizetés az interneten keresztül. Ön otthonában ülve honlapunkról vagy az általunk küldött e-mailből az OTP biztonságos felületére átirányítva, (így a fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik) a kért, szükséges adatok megadásával azonnal ki is egyenlítheti számláját.

Milyen előnyökkel szolgál számomra az online bankkártyás fizetés?
Nincs sorban állás a postán, ügyfélszolgálatunkon.
Pár kattintással kényelmesen akár otthonában elutalhatja a fizetendő összeget.
Az utalás végrehajtásához bankkártyájára és internet kapcsolatra van csak szüksége.

Díjszámlámat online bankkártyás fizetéssel egyenlítettem ki. Díjszámlánként mindig újra kell ismételnem ezt a folyamatot?
Igen. Az egyszeri online bankkártyás fizetés nem nyújt folyamatos megoldást díjszámlája kiegyenlítésére. Díjszámlánként, online egyenlítheti ki tartozását (minden esetben csupán pár perc időráfordítással jár).

Milyen adatokat kell megadnom online bankkártyás fizetés esetén?
Fizetéshez az Ön által fizetendő számlán szereplő számlasorszámot kel csupán csak megadnia. Ha szeretne e-mailben visszaigazolást kapni a befizetésről, akkor kérjük, adja meg e-mail címét is. A bankkártyával történő fizetéshez az alábbi adatokra lesz szüksége:
Kártyaszám (A kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, 13-19 jegyű szám.)
Lejárati dátum (A kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, hh/éé formátumú szám.)
Érvényesítési kód (A kártya hátlapján az aláírási panelen található számsor utolsó három jegye {CVV2, vagy CVC2}. Amennyiben az Ön kártyáján nem szerepel ilyen kód, a fizető oldalon található, erre vonatkozó mezőt legyen szíves üresen hagyni!)

Milyen kártyatípusokkal fizethetek online bankkártyásan?
Online bankkártyás fizetési mód esetén az alábbi kártyatípusokkal fizethet rendszerünkben:
• MasterCard (dombornyomott)
• Visa (dombornyomott)
• American Express (dombornyomott)
• Electron (nem dombornyomott) Ezen kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg, hogy lehetővé teszi-e a kártya internetes használatát. Amennyiben az Ön Electron kártyáját kibocsátó bank engedélyezte az interneten való kártyahasználatot, Ön természetesen fizethet kártyájával internetes áruházunkban. Pontos információért kérjük, forduljon a kártyáját kibocsátó bankhoz! Az OTP Bank által kibocsátott kártyák természetesen elfogadhatók.
Maestro Az OTP Bank internetes fizetőfelületén bármely bank által kibocsátott Maestro kártya elfogadható. Az elfogadás feltétele, hogy az Ön kártyáját kibocsátó bank is támogassa a Maestro kártyák e-commerce tranzakciókra történő felhasználhatóságát. Kérjük, konzultáljon a bankjával!

Fizethetek-e egyedi banki átutalással?
Igen. A számlák befizetését a saját pénzintézeténél személyesen, telefonon vagy interneten keresztül is kezdeményezheti.

Mit jelent az egyedi banki átutalás?
Ez esetben Ön saját maga bízza meg bankját a díjak átutalására. Az átutalások az Ön által meghatározott időben és összegben történnek meg. Egyéni banki átutalás esetén, a számlán feltüntetett bankszámlaszámra küldje utalását.

Egyedi banki átutalás esetén milyen bankszámlaszámra küldjem az utalást?
Egyéni banki átutalás esetén, a számlán feltüntetett bankszámlaszámra küldje utalását.

Mit kell feltüntetnem egyedi banki átutalás esetén a közlemény rovatban?
Egyedi banki átutalás esetén a közlemény rovatban kérjük, tüntesse fel a számláján szereplő vevő/fizető azonosítót, illetve a kiegyenlíteni kívánt számla számát.

Fizethetek személyesen ügyfélszolgálatukon?
Igen. Természetesen továbbra is befizetheti díjszámláit személyesen ügyfélszolgálati irodánkban (1131 Budapest, Béke utca 65.).

Fizethetek-e személyesen bankkártyával?
Igen. Ügyfélszolgálatunkon személyesen a főpénztárban (1131 Budapest, Béke utca 65.) fizethet bankkártyával is. Természetesen készpénzben is rendezheti díjszámláját.

e-SZÁMLÁra való áttérést követően FIZETHETEK MÉG CSEKKEL?
NEM.
Az elektronikus számlára való áttérés magában foglalja, hogy a fizetés kizárólag az alábbi fizetési módokkal történhet:
• Csoportos beszedési megbízás
• Online bankkártyás fizetés
• Egyedi banki átutalás
• Személyesen ügyfélszolgálatunkon (készpénzben vagy bankkártyával).


e-SZÁMLA – Szükséges programok

Milyen program szükséges az e-SZÁMLÁm megnyitásához?
A PDF számla megtekintéséhez, és az e-SZÁMLA hitelességének ellenőrzéséhez: Adobe Reader program szükséges, melyet a https://get.adobe.com/reader/ címre kattintva ingyen letölthet.

Nem tudom megnyitni az elektronikusan kapott számlámat, mit tegyek?
A PDF számla megtekintéséhez, és az e-SZÁMLA hitelességének ellenőrzéséhez: Adobe Reader program szükséges, melyet a https://get.adobe.com/reader/ címre kattintva ingyen letölthet.

Megbízható az e-SZÁMLA szolgáltatás igénybevétele?
Biztonságos módon jut hozzá számláihoz, melyet csak az Ön által megadott e-mail címre küldünk ki, más csak az Ön engedélyével férhet hozzá.

Regisztrálás, számla befogadás igényel komolyabb számítógépes tudást?
Az elektronikus számlák befogadása rendkívül egyszerű, nem igényel magas számítógépes tudást, a számlákat egyszerű PDF formátumban küldjük.


e-SZÁMLA - Kapcsolat

Hogyan kapom meg az aktuális díj számlámat?
e-SZÁMLÁját csak és kizárólag a nevalaszoljon@kozszolgaltato.bp13.hu e-mail címről automatikusan küldjük Önnek, erre az e-mailre kérjük, ne válaszoljon.

Kinek tudok írni kérdés esetén?
e-SZÁMLÁval kapcsolatos kérdés esetén, kérjük, keresse fel honlapunkat (e-szamla.kozszolgaltato.bp13.hu/), ahol a segítség menüpont alatt tájékoztatást talál.
Amennyiben kérdésére nem talál választ honlapunkon, vegye fel a kapcsolatot kollégánkkal az e-szamla@kozszolgaltato.bp13.hu e-mail címen. (Gyorsabb és pontosabb ügyintézés érdekében a levelében kérjük, adja meg a legutóbbi, általunk kiállított díjszámlájának számlasorszámát.)


© 2024. XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt
e-SZÁMLA tájékoztató
Felhasználási feltételek
vissza a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. honlapjára.
Bankkártyás fizetési partnerünk: OTP Bank